HABER49-Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) arasında imzalanan “Hizmetlerin Sunumuna İlişkin İş Birliği Protokolü” kapsamında, sosyal hizmetlerden yararlanan vatandaşların istihdama erişiminin kolaylaştırılması hedefleniyor.
Muş Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü Ahmet Sağlık, protokolün il genelinde etkin bir şekilde uygulanması için gerekli tüm çalışmaların titizlikle yürütüldüğünü belirtti. Ahmet Sağlık, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ile güçlü bir koordinasyon içerisinde çalıştıklarını ifade ederek, ihtiyaç halinde personel görevlendirmelerinin yapılacağını ve vatandaşların İŞKUR hizmetlerine daha hızlı ulaşmalarının sağlanacağını söyledi.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI DESTEĞİ
Protokol kapsamında sosyal hizmet merkezlerine başvuran ve istihdam desteğine ihtiyaç duyan vatandaşlar; iş ve meslek danışmanlığı, mesleki eğitim kursları, işbaşı eğitim programları, aktif iş gücü programları ve açık iş fırsatlarından yararlanabilecek.
İl Müdürü Sağlık, istihdamın yalnızca ekonomik bağımsızlık sağlamadığını, aynı zamanda bireylerin sosyal hayata aktif katılımını destekleyen önemli bir unsur olduğunu vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“İŞKUR olarak temel hedefimiz, iş arayan her vatandaşımızın yanında olmak, özellikle dezavantajlı grupların iş gücü piyasasına katılımını desteklemek ve sosyal yardım alan bireylerin üretime, istihdama ve ekonomik yaşama daha güçlü bir şekilde dahil olmalarına katkı sunmaktır.”
PORTAL EĞİTİMİ VE TEKNİK DESTEK SAĞLANACAK
Protokol çerçevesinde Sosyal Hizmet Merkezi personelinin İŞKUR portalını etkin kullanabilmesi için gerekli yetkilendirmelerin yapıldığı, eğitim faaliyetlerinin düzenlendiği ve teknik destek ile danışmanlık hizmetlerinin sunulduğu belirtildi.
Bu sayede vatandaşların ihtiyaç duydukları hizmetlere daha kısa sürede ulaşmaları ve kendilerine uygun istihdam olanaklarına yönlendirilmeleri amaçlanıyor.
“İLİMİZİN KALKINMASINA KATKI SUNACAĞIZ”
Muş Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü Sağlık, vatandaş odaklı hizmet anlayışıyla tüm kurumlarla iş birliği içinde çalışmaya devam edeceklerini belirterek, “İstihdamı artırmaya ve ilimizin sosyal ve ekonomik kalkınmasına katkı sunmaya kararlılıkla devam edeceğiz. Bu iş birliğinin ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın hayatlarına dokunacağına, onların kendi ayakları üzerinde durmalarına ve geleceğe daha umutla bakmalarına önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz” dedi.
Uygulamaya alınan protokolün, Muş’ta sosyal destek alan vatandaşların sürdürülebilir istihdam imkânlarına erişimini güçlendirmesi bekleniyor.