HABER49- Muş'ta etkisini artıran sıcak hava, manda yetiştiricilerini Karasu Nehri'ne yönlendirdi. Besiciler, saatlerce suda kalan mandaların serinleyerek süt verimi ve ürün kalitesini koruduğunu belirtti.

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53

Muş'un Hasköy ilçesine bağlı Karakütük köyünde, hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkmasıyla birlikte besiciler ve hayvanları için zorlu bir süreç başladı.

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (1)

Bölgedeki manda yetiştiricileri, hayvanların sağlığı ve süt verimi için Karasu Nehri'ni doğal bir serinleme alanı olarak kullanıyor.

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (2)

"MANDALARIN VERİMİ KARASU NEHRİ'NE BAĞLI"

Bölgede uzun yıllardır besicilik yapan İmdat Karadeniz, mandaların yüksek sıcaklıklara karşı hassasiyetine dikkat çekerek şunları söyledi:

"Karakütük köyünde yaşıyorum ve besicilikle uğraşıyorum; özellikle manda yetiştiriciliği yapıyorum. Bölgemizde mandaların verimliliği doğrudan Karasu Nehri'ne bağlıdır. Suyumuz olmadığı takdirde mandadan verim almak oldukça zordur. Manda, çevresindeki diğer hayvanlarla uyum içinde yaşayabilen bir canlıdır. Özellikle kış aylarında inekler, mandalarla aynı ortamı paylaştıkları için onlara kolayca uyum sağlarlar. Şu an inekler, mandalarla birlikte Karasu Nehri'nde serinliyorlar. Eğer mandayı susuz bir bölgede yetiştirmeye çalışırsanız, ondan beklediğiniz verimi alamazsınız. Manda siyah bir hayvan olduğu için sıcağı çabuk çeker; bu nedenle hava çok sıcak olduğunda suya girip serinlemesi şarttır. Eğer yeterince serinleyemezse; sütünün, peynirinin ve özellikle yağının kalitesinden faydalanmak mümkün olmaz. Şu an havalar oldukça sıcak ve mandalar bu kavurucu sıcaklara dayanamıyor; inekler bir tarafta, mandalar ise suda bir tarafta serinleyerek günü geçiriyorlar."

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (6)

"GÜNDE 5 SAAT SUDA KALIYORLAR"

Mandaların sıcaklardan korunması için çaba gösteren köy çobanlarından Yusuf Kılıçaslan ise hayvanların günlük serinleme rutinini şu sözlerle anlattı:

"Karakütük köyünde çobanlık yapıyorum. Artık neredeyse Temmuz ayına gireceğimiz için havalar çok sıcakladı. Mandalar günde 4-5 saat serinlemek için suya giriyorlar. Sabah saat 11.00'de girip akşam saat 16.00'ya kadar suda kalıyorlar. Serinledikleri zaman süt verimleri artıyor."

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (4)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (5)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (8)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (7)

Muş’ta Aile Kart yoğunluğu: Halkbank bu hafta sonu da açık!
Muş’ta Aile Kart yoğunluğu: Halkbank bu hafta sonu da açık!
İçeriği Görüntüle

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (9)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (10)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (12)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (11)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (13)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (14)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (15)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (16)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (17)

Whatsapp Image 2026 06 27 At 13.05.53 (18)

Muhabir: AYŞEGÜL MUTLU